Tre sorters ätstörningar

Nu sitter jag hos min mama och är så hungrig!
Jag har ätit en skiva kokt typ julskinka, ett stekt ägg och en potatis.
Jag har börjat med bantningen.
Träningen började jag med igår.
En snabbis på trappmaskinen, en kvällspromenad och lite vikter och fitnessband.
Jag ska jag gå all in för att bli gravid!
Vanligtvis när jag känner mig ledsen brukar jag äta.
Nu vill jag äta. Mycket.
Jag har en ätstörning. En gång i gymnasiet skickade skolsystern mig till ett ätstörningscentrum men de okunniga sviniga typerna tyckte att endast bulimi och anorexia är ätstörningar.
Trots att vi alla använder mat för att må bättre med tre skillnader.
Jag äter och behåller maten i kroppen, bulimikern äter men kräks upp maten och anorektikern fastar.
Tänk om de hade hjälpt mig då istället för att sitta och vara ignoranta.
Anorektiker och bulimiker är lättare att upptäcka.
Övervikt kan bero på allt möjligt som gener, PCO-S, läkemedel, att man gillar mat eller något annat.
Det går inte att se på en överviktig Varför den är överviktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.