Är du arg?

Jag tog en snabbtur till Malmö för lite ärenden och på Södervärn ställer sig en kille och röker precis bredvid mig.
Han tänder ciggen precis innan bussen kommer, ställer sig bakom mig för att hoppa på samma buss så mitt enda val är att gömma näsan i halsduken och hoppas chauffören öppnar dörren snabbt.
Jag tar ner halsduken, säger "Hej, jag ska till orten" och chauffören bara stirrar på mig.
Helt ställd.
Jag tänker; -Hörde han inte? Jag kanske pratade otydligt? Jag testar att förkorta.
"Orten" "Jag ska till orten"
Fortfarande ingen respons, bara stirrande.
Jag undrar vad jag ska säga nu och då kommer det: ."-Är du arg?"
Va?
Är jag arg?
Va?
Är han knäpp?
Nej, jag bara sa var jag skulle.
"Jaha, du låter arg."
Tja, om man är allegisk mot nikotin och en jeppe ställer sig och röker tio centimeter från en så kan man nog låta arg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.