Gravid - Mirakelpiller

Inte blev jag gravid :-( och jag som var så säker på att det var ägglossning! Och ingen mens fick jag heller.

Jag har aldrig vågat testa naturläkemedel eftersom jag bara tror att det är rent kvacksalveri med miljoner biverkningar.
Men ser man på, bebislängtan kan få en att prova allt :-)

Så jag läste på om de här fyra:

Rosenrot:
Jag hade inte haft mens sen oktober 2007 och använde rosenrot i två veckor och fick sen mens. Rosenrot gjorde att all stress bara rann av mig och jag mådde jättebra. Den kommer jag definitivt fortsätta med. Men man ska se upp med kopiorna. Jag köper bara Arctic Root, Den som finns på apoteket. Det är den enda utan biverkningar och den har vunnit bäst-naturmedel 4 år i rad.

Tillägg:
Glömde lägga till att man endast får använda Rosenrot fram till ÄL eftersom den aborterar foster!
Jag själv fick tyvärr uppleva detta :-( Jag kände till att de aborterar foster men jag kände inte till att jag blivit gravid med mitt första barn :-(

Glandin25:
I ett forum stod det:
Ta Glandin25 så blir du gravid direkt även om du försökt i flera år, "det funkade på mig och alla mina kompisar". Alla de som svarade i forumet mådde dåligt av Glandin25 och det var skitsvårt att få tag på de, fanns inte i någon butik.
Men när jag gick in på Life så beställde de hem till mig och en vecka senare fick jag hämta de och betala hutlösa 300 spänn för mirakelkapsalarna!
Jag fick skitont i magen flera dagar och illamående fast att jag bara tog de i två dagar. Och inte blev jag gravid heller..

Tillägg:
Hälsokosten rekommenderar inte att äta det efter ägglossning då man inte bör äta det under graviditet.
Fick även en kommentar om det: "Har man pco och tar Glandin25 kan man få den icke önskvärda effekten att ägglossningen försenas eller helt uteblir."

 
Apiforce Bidrottninggelé:
Apiforce var det någon som blev gravid med tre gånger varav två missfall. Vet inte om jag tror så mycket på det.


Tillägg:
Progesteronkräm:
Rekommenderar jag INTE!
Ämnet lurar kroppen att tro att den är gravid och man kan bli gravid men det enda som håller fostret uppe är krämen och missfallsrisken är så hög att det inte är värt att "slita" på kroppen för något som med största sannolikhet inte föds. Finns en hel del fler biverkningar: störningar i cykeln, dvs utebliven eller försenad ÄL. Mer smärtsam mens, illamående, nedstämdhet.
Undrar ni mer är det bara att fråga.

2 kommentarer:

  1. Har man pco och tar Glandin25 kan man få den icke önskvärda effekten att ägglossningen försenas eller helt uteblir. :-(

    SvaraRadera
  2. Jo tack, jag har tyvärr märkt det... :-(

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.