Bästa Sluta-Röka-Metoden

Äntligen har jag bevisat min teori! För att sluta röka började jag med att kontrollera hur mycket nikotin mina cigaretter innehöll. Camel Light innehåller 0,8 mg nikotin. Jag letade upp en sorts med 0,7 mg nikotin och rökte den tills jag hade vant mig och sen 0,6 mg, 0,5mg, 0,4mg, 0,3mg, 0,2 mg tills jag var nere på Kent White infina 0,1 mg. Efter ett tag hade jag vant mig vid de och tyckte att de var precis lika starka som mina gamla Camel Light. Om jag provade Camel Light av någon så tyckte jag att de var skitstarka.

Jag har till och med lyckats få min pappa, lycklig rökare i 50 år att gå ner till de svagaste trots ljudliga protester. Han har inte slutat röka men han är nere på 0,3 mg nikotin och det är ju trots allt bättre än 0,9 mg utan filter.

Nu har gubben därhemma också efter mycket tjat och gnat gått med på att röka svagare cigg (efter bevis på att min gamle far klarade av det).

När man först går ner till en svagare sort så röker man lite fler cigaretter men det är bara i början tills kroppen vant sig vid mindre mängd nikotin. Min pappa och gubben protesterade ljudligt men jag var benhård! Ni får STÅ UT!! Tänk på Hälsan!! Svågern protesterade ännu ljudligare och vägrade konsekvent, han gick tillbaka till de starka. Då har man förstört allt, det tar tid att vänja sig vid de svaga, men jättelätt att vänja sig vid de starka. Man måste gå ett steg i taget när man går neråt annars smakar det bara luft.

Det känns lite men det är bättre att gå ner ett snäpp i taget än att sluta röka rakt av. Det gjorde jag en gång och fy vad det var plågsamt! Nu när jag slutade röka så kändes det så här: dag 1: rökte som en skorsten eftersom det var min sista dag. dag 2: var väldigt röksugen och rökte två stycken av mina egna 0,1 mg. dag 3: var röksugen så rökte en styck Marlboro light eftersom jag lämnat mina hemma... dag 4: inget röksug alls! skönt! SÅ ska man sluta röka!

jag blev pyttelite frestad dag 4 när mannen rökte mitt framför näsan på mig men då tog jag ett tuggummi som jag tuggade länge länge på och då försvann suget. För då har man nåt i man sysselsätter munnen med och en annan smak som tar upp hela munnens koncentration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.