Julaftonen

Min mama jobbade på Julafton så vi beslöt oss för att fira tidigt tillsammans med min svåger. När Kalle Anka var slut åkte min mama iväg till jobbet och svågern till sitt.

Sen på kvällen tittade vi på en bra film "Tomten är far till alla barnen". Mitt i filmen ringer Skype i TV:n.

Vi struntade i att svara för filmen var så bra och man kan inte titta på film samtidigt som man använder Skype men min moster och hennes man vägrade ge sig och fortsatte ringa och ringa tills vi svarade :-)
De var bara liiite upprörda :-)

Vi sov över hos min mama och på Juldagsmorgon hade vi inget bröd hemma så jag gick iväg till Shell/7-11 och chansade på att en bensinmack borde ju ha öppet.

Det hade de så det blev goda bullar till frukost istället för torra knäckebröd :-D


När min mama kom hem från jobbet gjorde vi grönsakssallad som man alltid har på julbordet i Polen. Vi firar jul på svenska men min sambo gillarden salladen så mycket att vi börjat ha den framme varje jul :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.