Gjorde han mig skengravid?

Nu har jag kommit på en möjlig orsak.
I vecka 7 började jag blöda.
Mer och mer.
Han var helt hysterisk och jag försökte trösta honom och klarade inte av hans anklagelser mot mig.
"Vad är det för fel på dig!? Varför kan du inte behålla de!? Din kropp äter ju upp de varje gång du blir gravid!"

Det var nog då min kropp började bli skengravid.
Jag ville så gärna låta honom tro att det bara var en blödning, att jag fortfarande var gravid så kroppen lurade sig själv att tro att den var gravid.
Hormonerna fortsatte istället för att avta och kroppen betedde sig som om jag fortfarande var gravid och därför fick jag alla symtom på rätt vecka.
Jag fick mina symtom och några dagar senare kom ett mail med vilka symtom som nu ska börja.
Hade mailet kommit först och symtomen efteråt hade jag fattat att det är jag som inbillade mig men nu var det ju tvärtom.
Det är den mest logiska förklaring jag kan komma på och om man lägger ihop alla pusselbitar kan det stämma men samtidigt gör det mig så ledsen.
Jag känner mig så lurad!
Jag såg magen växa, byxorna blev trånga och alla symtom visar en graviditet så är det en skengraviditet!
-Varför gör kroppen så? Jag kunde jobbat på nästa ägglossning eller graviditet nu. :-(
Så många veckor jag har gått runt med svullen snorig blodig näsa och bröst fulla med röda prickar och torra sår.
Jag undrar hur länge det dröjer innan hormonerna går ner. Mina bröst gör fortfarande skitont.
Titta på min viktdagbok för de senaste tre månaderna.
Man ser magen skjuta upp som en raket och jag fick köpa nya byxor men vikten rör sig knappt.
På sjukhuset sade barnmorskan att de haft kvinnor inne med fullgångna skengraviditeter. Med värkar och allt.
Midjan 3 månader tillbaka
Brösten 3 månader tillbaka
Vikten 3 månader tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.