Icecream in Lund and a dog in a hot car

Idag tog vi en tur till Lund.
Vi började med en kort runda i centrum där vi först besökte loppiset Erikshjälpen och sen gick till TGR. Jag ville ha något att dricka och kom på att TGR har jättegod och billig chokladmjölk så var de slut! Störigt men inget att göra åt.
Därefter promenerade vi till stadsparken där i blev högt och ljudligt välkomnade av alla gräsänder.
De var de tamaste jag sett! De lade sig att sova vid mina fötter när de såg att jag inte hade någon mat och de flesta var årets ungar.
De var lika stora som mammorna som höll ett vakande öga på sina ungar. Det finns även guldfiskar i sjön men eftersom vi inte hade ågot ätbart med oss såg vi knappt röken av fiskarna.
Första gången jag ser en gräsand lägga sig ner vid mina fötter och sträcka ut vingarna och benen utan att vara rädd.

Efter parken blev det en tripp till biltema för mosbricka och mjukglass.
Biltemas mjukglass är väldigt god och billig och har ingen grädde så att även jag kan äta den :-)
När det var vår tur att betala såg jag en liten frysdisk med chokladdaimglass!
Min favorit! Den har jag aldrig förr sett i den affären så jag sprang dit!
Idag var dessutom perfekt glassväder, det var så varmt och skönt! Riktigt stark sommarvärme.
Tyvärr var det inte lika kul på parkeringen när jag såg en idiot som lämnat sin hund i bilen.
Sambon sa ja men de hade ju vevat ner rutan 15 cm.
Då berättade jag om hur det kändes att sitta ensam i bilen medan han var inne i affären, jag trodde jag skulle förgås av värmen! Det var så varmt och det räckte inte ens att ha dörren vidöppen! 
Det blir så otroligt varmt otroligt snabbt!
Man lämnar inte ett husdjur i bilen!
Jag kan inte fatta att det finns folk som är korkade!
Det finn ju information precis överallt, stora skyltar på alla dörrar till köpcentrumen och ändå är vissa folk så korkade!
image source:

http://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/235978/images/2011/doginoven_96804518_96986799_143574209_144670938.jpg

image source:

http://www.blodhund.com/gfx/varmbil.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.