Palmfestival


Yesterday we went to the Palmtreefestival in Trelleborg in the southest part of Sweden. It was so crowded we could hardly move and it was also one of the warmest days of the year. Since we went in the evening we were lucky to just feel a nice warm breeze. Igår åkte vi iväg till Palmfestivalen i Trelleborg. Det var så mycket folk att vi knappt kunde ta oss fram. Dessutom var det årets varmaste dag idag. Eftersom vi åkte på kvällen slapp i den värsta värmen och kunde njuta av en härlig kvällsbris.


When we got hungry we deided that this time we were just going to test the first best place. Squeezed in between tents and parasols I found a little kebabplace. It was so hot inside that we wondered how the staf could stand it working there all day. 
Above the disc there was a huge sign with all the prices but they tried to make us pay more. We looked at the sign and we looked at them and one of them wispered to the other who immediately gave us the correct price. 

The taste itself was good but it was the driest kebabroll I have ever eaten. There was just one drop of sauce! I also got some small rocks which I think were seasoning or cartilage. 
Not pleasant at all! My partner said that his kebabplate was the worst he had ever easten. 
We won't visit that place any more.
Vi beslöt oss för att testa första bästa matställe vi går förbi. Inklämt mellan tält och parasoller hittade jag en liten dörr som ledde till en kebaberia. Inuti var det så otroligt varmt att vi undrade hur personalen stod ut. 
Jag tog en kebabrulle 35 kr, sambon en kebabtallrik 50 kr och så en läsk 10 kr. De försökte begära ett högre pris och vi blev fundersamma och tittade på den enorma prislistan ovanför disken. Då viskade den ene till den andre och vi fick till sura miner betala rätt pris. 

Själva smaken på kebabrullen var bra men det var den absolut torraste jag någonsin ätit. Såsen fick man verkligen leta efter. Jag har ätit många i mina dar men aldrig upplevt någon sådan. Dessutom fick jag massa hårda stenar i munnen, antingen brosk eller kryddor. 
Inte alls angenämt. Sambon sa att hans kebabtallrik var den äckligaste han någonsin ätit. 
Dit går vi inte fler gånger.


Here we are sitting outside the kebabplace and looking at the competitor next door. 

My partner got a craving for ice cream so I immediately picked up my smartphone and looked for the kiosk I knew had my favourite ice cream. And it was only 300 meters away! 
My partner finally got to taste the ice cream I have been eating and craving this entire summer. It is chocolate daim instead of the usual vanilla and it is just the best ice cream ever! My partner also liked the taste of it. The best thing is that it has milk instead of cream. I always have to read all the ingredients since if there is more than 5% cream I will get a loctosestomach. It is extremely painful and lasts several hours. 

The only bad thing is you can't buy it in ordinairy grocery stores, just in kiosks. And more annoying is that it is almost only found in the most expensive kiosk called Pressbyrån. For instance, in a grocerystore you would pay around 10 SEK för a 0,5 litres coca cola bottle but at Pressbyrån they want 22 SEK! Any other kiosk would take 15 SEK.

Här sitter vi och tittar på folkhavet och matstället vägg i vägg medan vi äter . 

Efter den fadäsen begav vi oss för att titta på resten av Palmfesivalen och sen blev sambon sugen på glass. Jag plockade reda på en Pressbyrå som enligt kartan befann sig tre minuters promenad bort! Vilket flyt! Sambon fick för första gången äta glassen jag ätit, berömt och tjatat om hela sommaren. Den godaste glass jag någonsin ätit! UTAN grädde! Vad jag avskyr glassbolag som gör glass på grädde. De kan jag inte äta utan att få resten av dagen förstörd av kraftig buksmärta. Det blev nog årets sista uteglass, daim med chokladglass! Den är sååå god! 

Det tråkiga är bara att på Hemmakväll i Ystad kostar den 23 kr men är gammal och på Pessbyrån tar de 25 kr. Det är ju lite överpris men Pressbyrån är ju känd för att tillsammans med Hemköp ha de högsta priserna i Sverige.


Well after the ice cream break we took a seightseeingtrip down a big boulevard a long the harbour. 

I just love that salty smell from the ocean! The entire streeet had a wonderful salty ocean smell to it.
Nåväl efter glassen tog vi som brukligt en seightseeingpromenad. Denna gången blev det längs en stor bred boulevardliknande gata längs med hamnen. 

Jag älskar att känna den salta doften från havet. Hela den gatan luktade så gott! När jag är vid havet mår jag som bäst.


The boulevard at dusk. Boulevarden i skymning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.