Resan äntligen bokad

Så är då flygresan bokad. Jag har aldrig varit med om en mer långdragen bokning.
TRE timmar tog det och klyddade hela tiden och sessionen gick ut och fem personer lade sig i och man får inte ta med sig det och inte det...
Informationen är väldigt knapphändig. Jag fattade ingenting om någonting och trots att jag försökte läsa mig till det fanns det ingen information!
Check in kostar 90 kr per skalle per resa men man kan göra det via internet.
Jag hade ju ingen aning om vad det är för något så jag sa ja men då betalar vi, det blir ju enklast. NEJ! Vrålar min morbror de vill bara suga ut pengar! Du checkar in själv på nätet! Öh visst, hemma kan jag göra det, det är säkert något man ska klicka sig igenom på hemsidan så var det klart. Det blir ju lite stressigt med tiden om man ska göra det sekunden innan vi kör hemifrån. Speciellt om internet skulle råka klydda just då.

Men min morbror fortsätter i samma anda vråla fram sen checkar ni in i det andra landet! Ni letar bara upp ett internetcafé, det finns ett just precis i det området som är precis mitt i stan.
Ähum, precis som i de flesta länder är det som så i vårt andra land är de flesta företag öppnar upp och stänger sen igen lika snabbt så man kan inte lita på att de finns kvar. Dessutom tänker jag inte springa runt på jakt efter ett internetcafe som börjar bli alltmer sällsynt i en främmande stad i ett nästan främmande land med tiden som en snara.

Så här såg det ut hela vägen första och enda gången jag suttit i ett flygplan :-)


När vi alla började bli trötta och vrålen minskat ploppade det helt plötsligt fram ett kvitto till e-mailen och absolut inget mer. Då börjar morbror vråla om streckkoder. Jag fattade ju ännu ingenting men mitt i en mening klämde han ur sig PDF.
DET fattade jag! men det fick man inte, det måste man ladda ner från bokningssidan direkt medan man köper biljetten. Jävla skojare säger jag bara!
Efter mycket om och men lyckades vi få sex papperslappar utskrivna men jag visste fortfarande inte vad jag skulle göra med de eller var jag ska visa upp de eller om jag har checkat in.

Sån jävla dålig information!
Men morbror har flugit med de förut så tydligen är papperslapparna både incheckning och biljett och man ska tydligen bara visa upp de för någon som sitter i säkerhetskontrollen, sen ska man spara tre så att man kommer hem igen.

Min man sa att det var första och sista gången vi flyger.
Jag instämmer gärna, man får inte ta med vad man vill, bagage kostar, det ska mätas och vägas, störtar det är det rätt så kört, blodproppar kan man med få.
Vi är lite oroliga båda två över det här med att plan kan störta, man har ju liksom nästan ingen chans. Med andra farkoster har man i alla fall en liten chans.
Jag känner mig så rädd för att flyga. Jag försöker slå bort det men det är svårt. Jag har bara flugit en gång när jag var liten, då tyckte jag det var spännande och jag kunde säga WOW! jag har flugit!
Sen blev jag äldre och såg på nyheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.