Halsont av Pollen

Idag var jag på mitt lärosäte och efteråt åkte vi till Lund för att shoppa på Nova. Solen sken när vi gick in på Clas Ohlson och regnet bara öste ner när vi kom ut. Under språngmarschen på en endast halv minut blev vi dyngsura! Men samtidigt lättade det i halsen! Nu har jag knappt ont i halsen mer så jag hoppas regnet håller i sig. Regn är det absolut bästa mot pollen! Funkar till och med bättre än antihistaminer! Jag minns första pollenåret då jag knappt kunde andas. Plötsligt en dag öste regnet ner, jag gick ut och plötsligt var min andning mycket lättare! Jag hade läst att regn hjälper men från att kippa efter luft till att plötsligt kunna andas någorlunda normalt trode jag aldrig. Så nu hoppas jag på regn regn varje dag så länge Björken förökar sig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.