Det tog sig!

Igår går en liten röd blodsträng ut. Exakt som i våras.

Jag trodde inte sperman kunde överleva och dessutom klara av att borra sig igenom ägget efter 2-3 dagar. Vi hade ju ingen aning om att ägglossningen närmade sig. Mys på tisdagen för det kom lite kladd och då fick han bråttom "det kanske är ägglossning! Vi chansar".
Ägglossning på fredagen och som vanligt gick jag runt en hel dag och undrade varför jag har ont i rygen och knappt kunde sitta i soffan.
Morgonen efter hade tempen gått upp så då visste vi att det varit ägglossning dagen innan.

Jag ville känna mig lite mer säker innan jag kunde säga till mig själv att jag är gravid.
Ägglossningen kom. Mensen kom inte.
Jag har haft känningar i livmodern flera gånger.
Varje morgon när jag vaknar mår jag såååå illa.
Varje natt drömmer jag helsjuka drömmar och massa andra känningar.
Tänk att varje graviditet är så olika.

Så nu får jag beställa graviditetstester men vem vet när det kommer synas? Kommer jag få någon hjälp av vården? Jag får ju alltid svaga tester.
Jag misstänker att min kropp har svårt att bygga hcg och kanske är det därför jag får missfall hela tiden.
Jag ska iallafall beställa flera olika tester från flera olika tillverkare men inga digitala och bara stavar -de verkar vara känsligare än stickor trots att det är samma tillverkare och samma nr/ml.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.