På väg

Nu är vi äntligen på väg!
Eftersom vi fick den absolut sista platsen bestämde jag mig för att köra med samma knep som jag kom på i somras.
Min man och jag är lika goda kålsupare båda två när det gäller att passa tider så jag kom på att om jag drar av en timme borde vi hinna fram precis lagom till incheckningen
Det knepet funkade jäkligt bra så jag tänkte köra med det nu också

Man ska checka in senast 90 minuter innan avgång men min man vill aldrig göra det, han tycker att det räcker med att vara framme en liten stund innan avgång. Jag har själv aldrig varit med om det men sett folk som inte fått följa med, skiiitförbannade, de får nämligen inte pengarna tillbaka heller.


Så i somras var vi som vanligt sent ute och min man var hyperstressad och jag var kolugn.
Jag tyckte lite synd om honom och hade sån lust att avslöja mitt knep men så tänkte jag att nej, då slappnar vi av och tar det lugnt så kommer vi försent lik förbannat.
Väl framme tittade han på mig med svetten lackande i pannan och sa: "Alltså jag fattar inte hur du kan vara så lugn!"
Då log jag vackert och sa: "Farkosten avgår kl. 13:30".
Hans min alltså! Den var obetalbar! Han såg ut som att han först blev skitförbannad och sen lättad. Efter att chocken lagt sig blev han glad och sa "men då är det ju lungt, vi har massor av tid, vilken tur!"
Så där slapp man ifrån en lynchning.

En bild från i somras när vi var på väg utomlands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.