Vinterjackan passar!

Sedan vi var hos gynekologen har vi följt hennes rekommendationer, eller sambon har behövt övertalas för han har, trots tolv år tillsammans svårt att ta till sig Gi, GL, LCHF, att kolhydrater är farligt, att fett är bra och att alla är olika, att jag har PCO-S som gör att min kropp sparar allt i förrådet för sämre tider. Sambon äter godis, chips, juice varenda dag och går inte upp ett gram så han har väldigt svårt att förstå men det har blivit bättre, varje dag förklarar jag samma sak om och om igen och påminner om att gynekologen sa exakt samma sak.

Gynekologen rekommenderade en billig enkel stegräknare tillsammans med promenader hellre än cykling eftersom det är bättre för kvinnokroppen, speciellt med PCO-S. Vi har extremt lätt att bygga muskler och det har jag redan många och starka utan att anstränga mig för fem öre.
Sambon köpte en trappmaskin för några år sedan och som han kämpade med den, varje dag sprang han och ändå kunde han inte få till så stora benmuskler som jag har utan träning.

Den 16:e December började vi promenera varje dag och idag kom första resultatet!
Jag är så glad!
Jag kan knäppa min vinterjacka!
I två år har jag fått frysa på vintrarna för att jag inte kom i min vinterjacka. 
Det är sådant här som gör att lusten och motivationen dyker upp.
Helt plötsligt känns det roligt att träna för nu kan jag se nyttan av träningen.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.