Allergi allergi allergi

Jag trodde att det räcker med att ta allergitabletter tills det börjar bli aningens bättre.
Det gjorde det inte!

Nu har jag fler allergier än någonsin.
Buffén jag brukade äta kan jag inte längre äta.
Potatissalladen hade rödvinsvinäger som ingrediens och allt började om igen.

Jag träffade svågerns hund och det började igen. Jag ville inte tro det men så fort hunden åkte därifrån försvann besvären.

Nu börjar armarna bli mycket bättre men istället har jag haft skitont i halsen hela dagen.

Jag vågar knappt äta något alls numera.
Allt det jag ätit i alla år kan jag inte längre äta, jag måste kontrollera ingerdienserna mycket noga. Jag vågar inte gå på restaurang.

Hur ska jag göra om jag är långt hemifrån och måste ha mat i mig?

Jag åt en cheeseburgare från McDonalds.
Besvären började igen.

Jag gick in på hemsidan och läste alleriginfon, det enda jag misstänkte var vinäger som finns i ketchupen.
Då läste jag på Wikipedia, vinäger görs av vin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.