Säkerhetskontrollen

Jag hade fått höra massor av historier om hur man får ta av sig skor, bälten, smycken. Det fanns inga informationsskyltar med information om hur man skulle göra men alla passagerare före oss verkade vara så vana, de tog vars tre lådor och lastade i sina saker. Jag bara stod och stirrade och letade febrilt efter de saknade informationsskyltarna.
Till slut tog jag fram en egen låda och lade ner mina vätskor i en låda och mitt handbagage i en annan. Jackan behöll jag på, -har de inga informationsskyltar får de minsann öppna flabben.
Väl framme fick jag ta av jackan, lägga den i en låda och promenera genom en larmbåge.
Som inte pep!
Inte ett endaste litet BiiiiP!!
Min första tanke var att larmbågen gått sönder men vakten bara tittade på mig och sa "okej". Då såg jag mina tre lådor komma farandes på bandet.
Jag undrade vad jag ska göra nu, ingen reagerar, fortfarande inga skyltar. Då vände jag mig tillbaka till larmbågsvakten -"Öh, ursäkta -Vad gör jag nu?"
A du är klar!
Öh ?
Jaha?
Ja men det gick ju snabbt.
Och jag som hade förberett mig mentalt på att plocka av mig än det ena, än det andra.
Min man hade inte samma tur, han pep och fick ta av sig bältet, klockan och skorna.
Jag var lite förvånad över hur sömniga och ointresserade vakterna såg ut att vara vid säkerhetskontrollen, men det är kanske ett väldigt tråkigt arbete de har. Den enda som var alert var den som kontrollerade larmbågen.

Precis när vi kommit igenom vrålar högtalarna "passagerare till gaten"!
Jävlar vad tidigt tänkte jag, så vi började halvspringa och då fick jag se hur enorm flygplatsen var. Vi gick och gick och flygplatsen tog aldrig slut, så många affärer och caféer med massa små taxfreeflaggor överallt. Sådana har jag inte sett på år och dar :-)
Jag hade planerat att fota flygplanen på andra sidan men det var så mörkt ute och ljust inne så det gick inte att se ut. På vägen plockade jag på mig en hel drös med gratistidningar :-D
Till sist nådde vi fram till vår gate, naturligtvis befann den sig allra längst bort. Det var skittråkigt där! Fanns absolut ingenting att göra! Bara sitta på en bänk och glo rakt ut i nästan en timme.


Tre söta flygplan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.