Julaftonskvällen

Så fort vi kom innanför dörren kastades julklapparna över oss med glada tillrop
Sen blev det julbord men svärföräldrarna plockade inte fram alla tillbehör, de trodde att vi inte skulle vilja ha sill, leverkorv, kål och vi trodde att de hade glömt hälften av rätterna



Svärmor hade bakat julbullar, det vill säga bullar med saffran som ser ut som gula kanelbullar men istället för kanel innehåller de mandelmassa. Första gången hon bakade de och de var SÅ goda! Jag åt fem stycken!



Lite glögg på det.





Sen fick jag kramp och blev lite yr... Men va fan, det är ju bara jul en gång om året! Jag åt en sillamacka på grovt bröd och kände mig mycket bättre sen



Julafton var så lugn och skön med bara oss fyra. Vi tittade på Petra Mede och helt plötsligt ser jag en midsommarstång mitt i allt julpynt på bordet! Som vi skrattade när vi såg den!
Den syntes i två inslag, kanske fler och sen var den borta.
Kom på det försent så fotade TV:n utan midsommarstång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.