Jag-tror-jag-kan-nå't!

Nu har jag läst på på Sjukvårdsupplysningens hemsida och där står klart och tydligt att man ska besöka sin vårdcentral om man måste använda nässprayer för att kunna andas.

Så jag ringde Vårdcentralen igen, självklart hamnade jag hos samma idiot men nu passade jag på o fråga efter efternamnet, då blev det lite nervöst i andra änden...
Jag vrålade därefter ut att jag vill ha en tid idag eller inom två veckor.
-Ja det var du som ringde igår ja, hmmm...
Hon lät väldigt nervös och letade desperat efter en ledig tid och tydligen så har de små kräken en hemlig lista som tar en stund att komma åt med alla dagens avbokningar och luckor...
men tyvärr lyckades hon trots febrilt letande inte hitta en tid till mig, orolig och nervös lät hon

Helt plötsligt fick idioten tydligen lite kött på benen, "jamen om du inte är nöjd kan du ju byta vårdcentral", då svarade jag VARFÖR I HELVETE SKULLE JAG GÖRA DET!!?? JAG HAR JU REDAN VALT DENNA!!
o igår tyckte idioten att jag kunde gå till en privatklinik eller en vårdcentral på landet!! totalt hjärndöd!!
Otrevlig som fan var idioten efter det.

Vårdcentralerna får fler pengar ju fler som listar sig hos de och om den hjärndöda apan skickar iväg alla förstör hon ju för vårdcentralen. Dessutom har jag redan fått utstå en massa gliringar och kommentarer från Varenda person som jobbar där, nämen ojdå, ojojojdå, så du bor inte här, jaha och ändå går du hit jahaja...

Hon lyckades med nöd och näppe pressa fram att de har en liten remissgrupp där hon kan lägga i en lapp med mitt ärende men jag ska ju inte vara särskilt säker på att få en tid eftersom det inte är så allvarligt, det dröjer nog minst fleeera veckor innan remissgruppen ens hör av sig till mig.
En anmälan kommer snart, var så säker!


Men mitt i allt elände hittade jag en sida där man kan jämföra skitställena med varandra här:
www.1177.se/Hitta-vard/
-Klicka längst bort till höger på HITTA OCH JÄMFÖR VÅRD
Jättebra hemsida!!
Jag hittade en som fick 100% "Läkartillgänglighet: -Andel patienter, som bedöms ha behov av läkarbesök, som får en tid inom sju dagar."
Så nu ska jag ringa de så får vi höra hur det går där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.