Diabetes test

På tisdag ska jag göra glukosbelastning. Det vill säga: De ska se hur stor risken är att jag får diabetes.
Jag är SÅ nervös och orolig. Diabetes är hemskt att ha! Det är bland det värsta som finns!
Det som stör mig mest med diabetes är att din frihet blir så begränsad, du får aldrig göra vad du själv vill utan måste lyda någon annan.
Jag har växt upp utan att lyda någon och har svårt att klara mig utan min frihet. Du måste äta rätt mat i rätt tid och har du otur får du dessutom insulintabletter eller insulinsprutor som du måste ta i rätt mängd i rätt tid. Ska du vara borta många timmar måste planera in diabetesen i det.

Inom sjukvården i Sverige får man ju aldrig någon hjälp, man får knappt komma in på VårdCentralen.

Har du ett blåmärke måste du säga att du har brutit benet för att överhuvudtaget få en tid. Jag har blivit rätt duktig på detta under de senaste åren :-)

Så därför har jag en plan!

Veckan innan har jag tryckt i mig sötsaker och kebab och pizza allt för att må så dåligt som möjligt för att sänka mina blodvärden.
Jag vet ingenting om hur kroppen fungerar men jag hoppas det ska funka.

Och SOM jag har frossat! :-D
2 snickerstårtor, 2 daimtårtor, 1 schwarzwaldtårta, 1 liten bit av en budapestrulle, pigall, daim, en hel flaska med nöttopping.....

Schwarzwaldtårta har jag inte ätit på år och dag! SÅ GOD DEN VAR!!!! jag njöt av varenda tugga! Men det var nog minnet som njöt mer än gommen ;o)

Jag har mått riktigt skitdåligt av den här maten, riktigt riktigt dåligt och bara längtat tills veckan ska vara över så jag kan äta hälsosamt igen.

Jag märker ju själv hur blodsockret beter sig av så mycket sötsaker så jag hoppas jag ska få ett så dåligt värde att de reagerar på sjukhuset och skickar mig till en dietist eller något, vad som helst.

I dagens sjukvård måste man ta reda på all info själv eftersom läkarna aldrig säger något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera här hos mig :-)

OBS, du är inte anonym när du kommenterar. Din IP adress sparas och kan spåras!

.